2010/05/30

Yann Tiersen's concert

(originally posted on jyby.blogspot)
color version of "I am going to Yann Tiersen's concert tonight!"
Au debut, j'ai appris que Yann Tiersen jouait a Mexico, un jour apres que j'ai quitte Mexico. Ensuite, j'ai appris qu'il jouait a Buenos Aires, mais les tickets etaient deja tous vendus. Puis il devait jouer a Conception, la ville detruite par le tsunami en Fevrier. Quand J'ai appris qu'il jouait a Santiago, j'ai achete deux billets illico! At first I learned that Yann Tiersen was playing in Mexico, one day after I was leaving Mexico. Then I learned that he was playing in Buenos Aires, but the tickets were outsold. Then he was planning to play in Conception, the city destroyed by the tsunami in February. When I learned that he was playing in Santiago, I bought two tickets illico!
J'ai invite une amie a venir avec moi. En plus d'etre scientifique (et danceuse pleine de grace), elle est violoniste, violoncelliste, guitariste et chanteuse: un peu comme Yann Tiersen lui-meme :) I invited a friend to come with me. In addition of being a scientist (and a delightful dancer), she is violonist, cellist, guitarist and singer: a bit like Yan Tiersen himself :)
Il y avait une premiere partie Chilienne, deux guitarres, une basse et un batteur. Les voix et les melodies etaient tres bonnes, et le batteur tres doux, presque comme un batteur de Jazz: On a beaucoup aime, mais ils n'ont pas dit leur nom!!! There was a Chilean first part, two guitars, a bass and a drummer. The voices and melodies were very good, and the drummer very soft, almost like a jazz player: We liked them very much, but they did not say their name!!!
Yann Tiersen's Concert
Le concert etait franchement rock, avec solos de guitarre electrique et Kazoo, et quelques instruments plus experimentaux, comme les claviers a vent. Quelques versions rock un peu dejantees de vielle melodies lentes (La Rupture, La Valse des Monstres,...) que j'ai adorees, quelques nouvelles melodies et chansons en anglais, un solo de violon: tout le monde en voulait encore! The concert was frankly rock, with solos of electric guitars and kazoo, and some instruments more experimental, like the wind keyboards. Some crazy rock versions of old slow songs (La Rupture, La Valse des Monstres....) that I loved, some new melodies and new songs in English, a solo of violin: everybody wanted more!
J'ai lance quelques sequences ou on applaudit tous en rythme, quelques rires, les vieux reflexes sont encore la, sous controle. Maintenant je veux voyager, aller en Europe le mois prochain, au Chad en Janvier ou Fevrier. Je vais ecouter a quoi ressemble la musique la-bas! I launched some clapping in rhythm, some laughs, the old touch is still there, if under control. Now I wanna travel, go to Europe next month, go to Chad in January or February. I will listen what's the music's like over there!
World Faces

No comments: